Botulinumtoxin er et naturlig protein som produseres av Clostridium botulinum bakterie.

​Når et botulinumtoxin injiseres i en spesifikk muskel blokkeres nerveimpulser til akkurat den muskelen i ansiktet. Muskelen blir avslappet og rynken som behandles minskes eller blir helt borte. Huden rund det behandlende området ser glattere ut og har ferre rynker. De andre musklene i ansiktet beveger seg som vanlig og pasienten mister ikke sin naturlige mimikk.

Effekten kan holde seg flere måneder, men det er svært individuellt, avhenger av hvor kraftig musklen er og hvor fort nedbrytingen av legemiddelet foregår.

De fleste ser behandlingsresultat etter 2-3 dager, i noen tilfeller kan det ta opp til 2 uker. Behandlingen bør ikke gjøres oftere enn hver 12 uke. Vanligviss varer effekten 4-6 mnd.

Kontraindikasjoner for behandling:

• Kjent overfølsomhet for botulinumtoksin type A eller hjelpestoffene

• Ung alder

• Myasthenia, Eaton Lambert syndrom

• Infeksjon på injeksjonssteder

Komplikasjoner:

En liten tilfeldig blødning/hevelse på injeksjonsstedet

Hodepine, ved sjeldene tilfelle dobbeltsyn

Lett ødem rundt øyene, musklene som holder øyelokket oppe kan bli slappere. Symptomene avtar etter få dager. Kontakt klinikken dersom reaksjonen varer lengre enn en uke.

Kontakt oss for å bestille timen eller få et prisforslag, mob. 4004 19 29.

Botox / Vistabel

​​​Kontakt informasjon