Botox og Vistabel

Behandling med neurotoxiner gir midlertidig bedring av vertikale furer mellom øyebrynene, såkalte beskymringsrynker. Effekten varer i 4 - 6 måneder.

Under behandlingen får pasienten injeksjoner i Glabellarområdet med insulinsprøyte som gir minst vevskade. Pasienten kan få 6-8 stikk fordelt mellom de små musklene.

Neurotoksinbehandling er også indisert til å behandle horisontale linjer i pannen og rundt øyene (kråkebein).

Om noen av rynkene ikke forsvinner om 2-3 uker anbefales det å gjøre injeksjon med en filler under disse rynkene.

Botoxiner viser god effekt mot hyperhydrose i aksiller og hender.

Rabatt ved kombinasjon av flere behandlings områder.

Se prisliste eller kontakt klinikken for å få pristilbud.

Filler Juvederm

Under behandlingen vil pasienten få injeksjoner  i ulike områder på ansiktet. Vanligvis er det lepper, kinn, naso-labiale folder, munnviker og hake.

Hensikt med behandlingen

• å reparere hudvev som ble ødelagt av kraftig mimisk muskulatur, dvs  løfte opp moderate og dype furer

•  gi volumeffekt i ønskede områder (eks lepper)

•  korrigere arr

• revitalisere og fukte huden ( Juvederm Hydrate )

Hvilken type Juvederm skal brukes avhenger av hvor dypt vil den bli injisert. For ansiktskulptur brukes det Juvederm Voluma. I området rund munnen bruker vi Juvederm Vollift Juvederm Volbella brukes på leppene. Hvor mye volum blir det brukt i behandlingen avhenger av hvor stor område på ansiktet behandles og ønskede resultat. Som regel går det fint med 1 ml på lepper, 2-3 ml på kinnene og 1-2 ml rundt munnen.

For å oppnå best mulig effekt og for å fjerne mimiske rynker helt, bør man eliminere årsaken: muskelsammentrekkninger som etterlater rynker. Derfor bør man kombinere filler behandling med neurotoksin injeksjoner: Først botoksin og etterpå filler.

Vanlige reaksjoner på behandlingen kan være hevelse, rødme, moderate smerter og ømhet. Enkelte ganger kan det oppstå inflamatorisk reaksjon og i svært sjeldne tilfeller betennelse. Skjer dette, behandles pasienten med antibiotika. På Skjønnhetsklinikken får våre pasienter legetilsyn og relevant behandling av ansvarlig lege ved behov.

Kontraindikasjoner (behandling frarådes):

• Gravide, ammede

• Infeksjoner, sykdom

• Hypertrofiske arr

• Under 18 år

• Ved bruk av enkelte medikamenter

Verken neurotoxin eller filler bedrer hudens helse eller struktur. Derfor anbefales det klinikkbehandling som engangsbehandling eller som kur. Dette vil ha foryngende effekt og bygge opp huden. For at hele Rejuvenations-prosjektet skal være vellykket bør man supplere klinikkbehandlinger med riktige pleieprodukter hjemme.

Det er ulike priser for behandling av lepper, ansikts løft og nasolabiale områder. Vi gir rabatt ved kombinasjon av flere områder/flere sprøyter.

Eks. : Ansiktsløft med Juvederm Voluma 2 ml ( 2 sprøyter )- 6000 kr.

Kontakt oss på mob. 4004 19 29 for å få et prisforslag.

Her kan du se bilder før og etter behandling

​​​Kontakt informasjon

Skjønnhetsklinikken